ورود به سایت  \/ 
x
x
عضویت  \/ 
x

به وب سایت آموزش بازاریابی خوش آمدید

مدرس فروش و بازاریابی - کارشناس دیجیتال مارکتینگ - راهنمای سطح 7 گوگل

تیر
25

فوق ستاره فروش شوید

یکی از کتابهایی که به جرات می تونم بگم برای هر فروشنده ای مفید هست کتاب فوق ستاره فروش شوید برایان تریسی هست. در این کتاب21 روش عالی برای فروش بیشتر در بازارهای رقابتی مطرح شده که عبارتند از:
1- بهترینها را جستجو کنید
2- چنان رفتار کنید که گویی شکستی در کار نیست
3- با تمام وجود فروش کنید
4- یک فروشنده حرفه ای باشید
5- برای هر تماس کاملا آماده باشید
6- به یادگیری ادامه دار متعهد شوید
7- مسئولیت کامل نتایج کارهای خود را بپذیرید
8- اصول را رعایت کنید
9- روابط بلند مدت را ایجاد کنید
10- متخصص بهبود شرایط مالی شوید
11- از آموزش فروش بهره بگیرید
12- بر اعتبار خود نزد مشتری بیافزایید
13- با اعتراضات برخورد موثر بکنید
14- با قیمت ها برخورد حرفه ای بکنید
15- قطعی کردن فروش را بیاموزید
16- از دقایق استفاده کنید
17- از قاعده 80 به 20 استفاده کنید
18- قیف فروشتان را پر نگه دارید
19- هدف های فروش و درامدتان را مشخص کنید
20- قلمرو خود را سازماندهی کنید
21- هفت رمز موفقیت در فروش را تمرین کنید
اگر شما هم علاقمند هستید در فروش خود تاثیر بگذارید حتما این کتاب رو مطالعه کنید. فروش بسادگی از قانون علت و معلول پیروی می کند.طرز فکر و توقعات شما ، نتایج را تعیین می کنند. ضعف های خود را فرصتی عالی برای خودسازی بدانید. توانایی فروش شما به باور شما از خودتان مربوط است.

خواندن را ادامه دهيد.
1
برچسب شده در:
تیر
24

داستان بازاریابی چاک و فروش الاغ

donkey
چاک از یک مزرعه‌دار در تکزاس یک الاغ خرید به قیمت ۱۰۰ دلار. قرار شد که مزرعه‌دار الاغ را روز بعد تحویل بدهد. اما روز بعد مزرعه‌دار سراغ چاک آمد و گفت: «متأسفم جوون. خبر بدی برات دارم. الاغه مرد.» چاک جواب داد: «ایرادی نداره. همون پولم رو پس بده.» مزرعه‌دار گفت: «نمی‌شه. آخه همه پول رو خرج کردم..» چاک گفت: «باشه. پس همون الاغ مرده رو بهم بده.» مزرعه‌دار گفت: «می‌خوای باهاش چی کار کنی؟» چاک گفت: «می‌خوام باهاش قرعه‌کشی برگزار کنم.» مزرعه‌دار گفت: «نمی‌شه که یه الاغ مرده رو به قرعه‌کشی گذاشت!» چاک گفت: «معلومه که می‌تونم. حالا ببین. فقط به کسی نمی‌گم که الاغ مرده است.» یک ماه بعد مزرعه‌دار چاک رو دید و پرسید: «از اون الاغ مرده چه خبر؟» چاک گفت: «به قرعه‌کشی گذاشتمش. ۵۰۰ تا بلیت ۲ دلاری فروختم و ۸۹۸ دلار سود کردم.» مزرعه‌دار پرسید: «هیچ کس هم شکایتی نکرد؟» چاک گفت: «فقط همونی که الاغ رو برده بود. من هم ۲ دلارش رو پس دادم
2
برچسب شده در:
تیر
24

داستان بازاریابی سگ نابغه

dog
این داستان رو چند سال پیش در یکی از سمینارهای آموزش بازاریابی شنیده بودم. اما امروز یکی از دوستانم آن را برایم ایمیل کرد و برایم تازگی داشت: قصابی هنگام بستن مغازه اش سگی را دید که به طرف مغازه نزدیک می شد. سعی کرد دورش کند اما دید کاغذی در دهان سگ است. کاغذ را گرفت. روی کاغذ نوشته بود: " لطفا ۱۲ سوسیس و یه ران گوشت گوسفند بدین" ۱۰ دلار هم به کاغذ متصل بود. قصاب که تعجب کرده بود سوسیس و گوشت را در کیسه ای کرد و در دهان سگ گذاشت. سگ هم کیسه را گرفت و راه افتاد.قصاب که کنجکاو شده بود و از طرفی وقت بستن مغازه بود تعطیل کرد و به دنبال سگ راه افتاد. سگ در خیابان حرکت کرد تا به محل خط کشی عابر پیاده رسید. با حوصله ایستاد تا چراغ سبز شد و بعد از خیابان رد شد. قصاب متحیرانه به دنبالش راه افتاد. سگ رفت تا به ایستگاه اتوبوس رسید. نگاهی به تابلو  حرکت اتوبوس ها کرد و ایستاد. قصاب متحیر از حرکت سگ منتظر ماند. اتوبوس که آمد، سگ جلوی اتوبوس رفت و شماره آن را نگاه کرد و به ایستگاه برگشت. صبر کرد تا اتوبوس بعدی آمد...
خواندن را ادامه دهيد.
2
برچسب شده در:
تیر
24

داستان بازاریابی شیرینی فروشی

roulade
در اوزاکا، شیرینی‌ سرای بسیار مشهوری بود. شهرت او به خاطر شیرینی‌های خوشمزه‌ای بود که می‌پخت. مشتری‌های بسیار ثروتمندی به این مغازه می‌آمدند، چون قیمت شیرینی‌ها بسیار گران بود. صاحب فروشگاه همیشه در همان عقب مغازه بود و هیچ وقت برای خوش‌آمد مشتری‌ها به این طرف نمی‌آمد. مهم نبود که مشتری چقدر ثروتمند است.یک روز مرد فقیری با لباس‌های مندرس و موهای ژولیده وارد فروشگاه شد و عمداً نزدیک پیش‌خوان آمد. قبل از آن‌که مرد فقیر به پیشخوان برسد، صاحب فروشگاه از پشت مغازه بیرون پرید و فروشندگان را به کناری کشید و با تواضع فراوان به آن مرد فقیر خوش‌آمد گفتو با صبوری تمام منتظر شد تا آن مرد جیب‌هایش را بگردد تا پولی برای یک تکه شیرینی بیابد! صاحب فروشگاه خیلی مؤدبانه شیرینی را در دست‌های مرد فقیر قرار داد و هنگامیکه او فروشگاه را ترک می‌کرد، صاحب فروشگاه همچنان تعظیم می‌کرد. وقتی مشتری فقیر رفت، فروشندگان نتوانستند مقاومت کنند و پرسیدند: شما در حالیکه برای مشتری‌های ثروتمند از جای خود بلند نمی‌شوید، چرا برای مردی فقیر شخصاً به خدمت حاضر شدید؟صاحب مغازه در پاسخ گفت: مرد فقیر همۀ پولی را که داشت برای یک تکه شیرینی داد و واقعاً به ما افتخار داد. این شیرینی برای او واقعاً...
خواندن را ادامه دهيد.
3
برچسب شده در:
تیر
24

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها
تعریف رنگدر سال 1666، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست.آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند. بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می‌کنند و نور سفید می‌سازند. این رنگ‌ها را نیز رنگ‌های مکمّل می‌نامند.تاثیرات رنگ‌ها از نظر روان‌شناسی با وجودی که اثر رنگ‌ها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق می‌کند امّا برخی از تاثیرات رنگ‌ها دارای معنی یگانه‌ای در سراسر جهان هستند. رنگ‌هایی که در طیف رنگ‌ها در ناحیه قرمز قرار دارند به عنوان رنگ‌های گرم شناخته می‌شوند که این دامنه‌اش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است.رنگ‌هایی که در ناحیه آبی طیف قرار دارند، رنگ‌های سرد نامیده می‌شوند و شامل آبی، ارغوانی و سبز هستند. این رنگ‌ها...
خواندن را ادامه دهيد.
3
برچسب شده در:
تیر
24

مقدمه ای بر تبلیغات


بحث تبلیغات رو نمیشه شروع کرد و گریزی به 4 پی نداشت ، شاکله اساسی هر کسب و کاری، چه یک چرخ طوافی لبو فروشی چه یک بنگاه فروش هواپیمای ایرباس متشکل از 4 پایه اساسی محصول(Product) - قیمت(Price) - توزیع(Place) - ترفیع(Promotion) هست. قاعدتا بحث در مورد 3 تا پی اول در این قسمت جایی نداره. اما ابزار های ترفیع در فروش 5 ابزار تعریف شده: Advertising - Sales promotion - Direct marketing - Public relation - Personal selling به ترتیب: تبلیغات - فروش پیشبردی - فروش مستقیم - روابط عمومی - فروش فردی یا حضوری. خوب تا اینجا جایگاه تبلیغات رو در بازاریابی مشخص کردمخوب 4 پایه اساسی بازار که همون 4 پی بود رو گفتم و اشاره کردم به 5 ابزار ترفیع در فروش. حالا می خوام از اولین ابزار ترفیع که اشاره کردم تبلیغات هست بگم. وقتی با خودتون تصمیم گرفتید تبلیغات کنید، قبل از هر اقدامی یه قلم و کاغذ بردارید و 5 تا سوال از حودتون بپرسید: و جواب این 5 سوال رو جلوش بنویسید. 1- هدف شما از تبلیغ چیست؟ 2- پیام این تبلیغ چیست؟ 3- کدام رسانه بهتر است؟ 4- چقدر باید پول خرج کنم؟ 5- چطور اثربخشی تبلیغم را باید اندازه گیری...
خواندن را ادامه دهيد.
2
برچسب شده در:
تیر
24

تعریف و تحلیل swot

swot
    Swot در لغت به معنی قوت ها ضعف ها فرصت ها و تهدیدات است و دراصطلاح فرایند شناسایی بررسی و ارزیابی متغیر های موثر و بالقوه داخلی و محیطی را تجزیه و تحلیل swot گویند. واژه swot برگرفته از این لغات می باشد:Strength به معنی قدرتWeakness به معنی ضعفOpportunity به معنی فرصتThreat به معنی تهدیدمحققان الگوهای متفاوتی را برای شناسایی همه ی عوامل (چه موثر و چه غیر موثر) بر فعالیت های یک سازمان ارایه نموده اند که در بیشتر متون با عناوین تجزیه و تحلیل قوت ها ضعف ها فرصت ها و تهدید ها یا swot. TWOS.WPTS   به کار برده اند. استراتژی هر سازمان متاثر از فرایند تعامل آن با محیط بیرونی است و بنابراین پیش بینی وضعیت آینده نقشی اساسی در فرایند موفقیت سازمان و کشور دارد . در این  میان شناخت عوامل محیطی و همچنین شناسایی عوامل درونی بسیار مهم می باشد ."تجزیه و تحلیل   swot  یکی از ابزار های استراتژیک تطابق قوت و ضعف درون سازمانی با فرصت ها و تهدید های برون سازمانی است . تجزیه و تحلیل   swot  تحلیلی منظم برای شناسایی این عوامل و تدوین استراتژی که بهترین تطابق بین انها را ایجاد نماید ارایه می هد.از این دید گاه این الگو یک...
خواندن را ادامه دهيد.
2
برچسب شده در: