ورود به سایت  \/ 
x
x
عضویت  \/ 
x

وبلاگ مدرس بازاریابی حاوی دیدگاه ها و تجربیات شخصی مهدی عدالت مشاور و مدرس بازایابی

ارز دیجیتالی چیست

ارز دیجیتالی چیست


 برای آشنایی با مفهوم کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال که بسیاری آن را با بیت کوین میشناسند ابتدا یک ویدئو از کانال تلگرام ارز دیجیتال را ببینید تا با ساختار بلاک چین آشنا شوید و سپس گفتگویی با جناب آقای مهندس مجید خاکپور مدیر مجموعه تهران پرداخت (TehranPayment) داشته ایم که می توانید در این فایل صوتی آن را گوش دهید
1

ویرگول یک بستر ایرانی و باز هم غیر قابل اطمینان

ویرگول
ویرگول جایی برای نوشتن و خواندن و البته با بستری ایرانی و البته غیر قابل اعتماد! شروع به نوشتن که کردم طولانی شد و با خود گفتم شاید حوصله مطالعه داستان های هزار و یک شب من رو نداشته باشید، لذا توضیح آخر را همین اول نوشتم و مقدمه را در آخر گذاشتم. چند روز پیش به سفارش آقای عادل طالبی (که اگر اجازه داشتم استاد خطابش می کردم) در شبکه جدید التاسیس ویرگول حسابی باز کردم و یک پست گذاشتم با این عنوان: "الو یک دو سه چهار، الو یک دو سه آزمایش می کنیم" در همین جمله سیستم قفل کرد و خلاصه نوشتن متن رو با مشکل مواجه کرد و بعد که موضوع را مطرح کردم گفتند با فلان مرورگر کار کنید و با فلان مروزگر کار نکنید و ... بماند همیشه به این بستر های ایرانی بی اعتماد بودم و هستم چون یک روز قیفش نیست یک روز قیرش نیست و یک روز کبریت ندارند و .... اما چه کنم که پیر خرابات سفارش کرده بود و ما هم گفتیم بسم الله اولین پروژه مشتری بعد از آن جریان همین دو سه روز پیش که تمام اکانت های کسب و کار مشتری ام را در توییتر و...
خواندن را ادامه دهيد.
1

خداحافظ بانک ملت

goodbye_mellatbank
بزرگی می گفت: سازمان های بزرگ اشتباهات بزرگ می کنند. حدود 12 سال است که مشتری بانک ملت هستم. از همان ابتدا به سفارش یکی از دوستانم برای شرکتم هم در بانک ملت حسابی باز کردم. آن روزها تازه کلیدواژه بازاریابی نقل مجالس شده بود و بانک های خصوصی شروع کارشان را با آموزش های بازاریابی و برگزاری دوره های مشتری مداری و ارتباط با مشتری آغاز می کردند. یادم هست در یکی از همین بانک های با سابقه قدیمی که ادعای قدیمی بودن و مورد اعتماد بودن می کند کارمندانش بجای استفاده از تلفن داخلی جلوی میزشان با فریاد زدن با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند. در آن زمان بانک ملت با رفتار خوب پرسنل و احترام به جایگاه و تشخص مشتری من را جذب کرد. وقتی تجارت الکترونیک در ایران راه افتاد یادم هست که بانک های پارسیان و سامان و بعد از آن بانک ملت پیشتاز بودند و من هم که کسب و کاری آنلاین داشتم برای درگاه پرداخت وب سایتم به هر سه بانک مراجعه کردم. بانک سامان با سختگیری های اداری (و اگر اشتباه نکرده باشم دریافت کارمزد) مرا رنجاندند و این بود که من از دو بانک پارسیان و بانک ملت که بدون کارمزد...
خواندن را ادامه دهيد.
2

داستان بازاریابی چاک و فروش الاغ

donkey
چاک از یک مزرعه‌دار در تکزاس یک الاغ خرید به قیمت ۱۰۰ دلار. قرار شد که مزرعه‌دار الاغ را روز بعد تحویل بدهد. اما روز بعد مزرعه‌دار سراغ چاک آمد و گفت: «متأسفم جوون. خبر بدی برات دارم. الاغه مرد.» چاک جواب داد: «ایرادی نداره. همون پولم رو پس بده.» مزرعه‌دار گفت: «نمی‌شه. آخه همه پول رو خرج کردم..» چاک گفت: «باشه. پس همون الاغ مرده رو بهم بده.» مزرعه‌دار گفت: «می‌خوای باهاش چی کار کنی؟» چاک گفت: «می‌خوام باهاش قرعه‌کشی برگزار کنم.» مزرعه‌دار گفت: «نمی‌شه که یه الاغ مرده رو به قرعه‌کشی گذاشت!» چاک گفت: «معلومه که می‌تونم. حالا ببین. فقط به کسی نمی‌گم که الاغ مرده است.» یک ماه بعد مزرعه‌دار چاک رو دید و پرسید: «از اون الاغ مرده چه خبر؟» چاک گفت: «به قرعه‌کشی گذاشتمش. ۵۰۰ تا بلیت ۲ دلاری فروختم و ۸۹۸ دلار سود کردم.» مزرعه‌دار پرسید: «هیچ کس هم شکایتی نکرد؟» چاک گفت: «فقط همونی که الاغ رو برده بود. من هم ۲ دلارش رو پس دادم
برچسب شده در:
2

داستان بازاریابی سگ نابغه

dog
این داستان رو چند سال پیش در یکی از سمینارهای آموزش بازاریابی شنیده بودم. اما امروز یکی از دوستانم آن را برایم ایمیل کرد و برایم تازگی داشت: قصابی هنگام بستن مغازه اش سگی را دید که به طرف مغازه نزدیک می شد. سعی کرد دورش کند اما دید کاغذی در دهان سگ است. کاغذ را گرفت. روی کاغذ نوشته بود: " لطفا ۱۲ سوسیس و یه ران گوشت گوسفند بدین" ۱۰ دلار هم به کاغذ متصل بود. قصاب که تعجب کرده بود سوسیس و گوشت را در کیسه ای کرد و در دهان سگ گذاشت. سگ هم کیسه را گرفت و راه افتاد. قصاب که کنجکاو شده بود و از طرفی وقت بستن مغازه بود تعطیل کرد و به دنبال سگ راه افتاد. سگ در خیابان حرکت کرد تا به محل خط کشی عابر پیاده رسید. با حوصله ایستاد تا چراغ سبز شد و بعد از خیابان رد شد. قصاب متحیرانه به دنبالش راه افتاد. سگ رفت تا به ایستگاه اتوبوس رسید. نگاهی به تابلو  حرکت اتوبوس ها کرد و ایستاد. قصاب متحیر از حرکت سگ منتظر ماند. اتوبوس که آمد، سگ جلوی اتوبوس رفت و شماره آن را نگاه کرد و به ایستگاه برگشت. صبر کرد تا اتوبوس...
خواندن را ادامه دهيد.
برچسب شده در:
2

داستان بازاریابی شیرینی فروشی

roulade
در اوزاکا، شیرینی‌ سرای بسیار مشهوری بود. شهرت او به خاطر شیرینی‌های خوشمزه‌ای بود که می‌پخت. مشتری‌های بسیار ثروتمندی به این مغازه می‌آمدند، چون قیمت شیرینی‌ها بسیار گران بود. صاحب فروشگاه همیشه در همان عقب مغازه بود و هیچ وقت برای خوش‌آمد مشتری‌ها به این طرف نمی‌آمد. مهم نبود که مشتری چقدر ثروتمند است.یک روز مرد فقیری با لباس‌های مندرس و موهای ژولیده وارد فروشگاه شد و عمداً نزدیک پیش‌خوان آمد. قبل از آن‌که مرد فقیر به پیشخوان برسد، صاحب فروشگاه از پشت مغازه بیرون پرید و فروشندگان را به کناری کشید و با تواضع فراوان به آن مرد فقیر خوش‌آمد گفت و با صبوری تمام منتظر شد تا آن مرد جیب‌هایش را بگردد تا پولی برای یک تکه شیرینی بیابد! صاحب فروشگاه خیلی مؤدبانه شیرینی را در دست‌های مرد فقیر قرار داد و هنگامیکه او فروشگاه را ترک می‌کرد، صاحب فروشگاه همچنان تعظیم می‌کرد. وقتی مشتری فقیر رفت، فروشندگان نتوانستند مقاومت کنند و پرسیدند: شما در حالیکه برای مشتری‌های ثروتمند از جای خود بلند نمی‌شوید، چرا برای مردی فقیر شخصاً به خدمت حاضر شدید؟صاحب مغازه در پاسخ گفت: مرد فقیر همۀ پولی را که داشت برای یک تکه شیرینی داد و واقعاً به ما افتخار داد. این شیرینی برای...
خواندن را ادامه دهيد.
برچسب شده در:
3

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها
تعریف رنگ در سال 1666، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست. آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند. بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می‌کنند و نور سفید می‌سازند. این رنگ‌ها را نیز رنگ‌های مکمّل می‌نامند. تاثیرات رنگ‌ها از نظر روان‌شناسی   با وجودی که اثر رنگ‌ها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق می‌کند امّا برخی از تاثیرات رنگ‌ها دارای معنی یگانه‌ای در سراسر جهان هستند. رنگ‌هایی که در طیف رنگ‌ها در ناحیه قرمز قرار دارند به عنوان رنگ‌های گرم شناخته می‌شوند که این دامنه‌اش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است. رنگ‌هایی که در ناحیه آبی طیف قرار دارند، رنگ‌های سرد نامیده می‌شوند و شامل...
خواندن را ادامه دهيد.
برچسب شده در:
2