ورود به سایت  \/ 
x
x
عضویت  \/ 
x

آمیخته بازاریابی

marketing mix

آمیخته بازاریابی یا آمیزه بازاریابی یک تئوری بسیار بزرگ در دانش بازاریابی است که هر سیستم کسب و کاری شامل این تئوری می شود. بر اساس نظریه آقای مک کارتی، هر سیستم کسب و کار دارای این چهار پایه اساسی هستند. 

زیر دسته های موجود در این دسته :

محصول, قیمت, توزیع, ترفیع
تیر
25

تعریف آمیخته بازاریابی


در آموزش بازاریابی و فروش 4p بازاریابی از اساسی ترین مفاهیم کلیدی است طبیعتاً هر مدرس فروش و بازاریابی با آن اشاره می کند. منظور از آمیزه بازاریابی یا آمیخته بازاریابی مجموعه  عواملی هستند که به کارگیری همزمان آنها به عنوان ابزارها یا تکنیکهای تاثیرگذاری بر مشتری عمل می کنند. هر چند نمی توان یک آمیخته یکسان برای تمام بنگاه های اقتصادی در نظر گرفت اما در بازاریابی خدمات معمولاً از 7p یا 8p صحبت می شود که عبارتند از :محصول (خدمت) Product - قیمت یا آن چیز كه مشتری برای بدست آوردن محصول باید بپردازدPrice and other User Costs - مکان و كانال توزیع Place - ترویج و ترفیع Promotion3p دیگر که به آمیخته ی بازاریابی خدمات اضافه شده است عبارتند از: فرآیند Process - اشخاص People - واحد فیزیکی Physical Evidenceبسیاری از متون 7p را به عنوان آمیخته بازاریابی معرفی کرده اند و کیفیت را در آن ندانسته اند.بهره وری و کیفیت Productivity and qualityفیلیپ کاتلر می گوید خدمت را فعالیت یا منفعتی ناملموس تعریف میکنیم که یک طرف به طرف دیگر عرضه میکند و مالکیت چیزی را به دنبال ندارد. همه ی ما هر روزه از خدمات بهره مند می شویم. در خانه وقتی تلویزین تماشا می کنیم...
خواندن را ادامه دهيد.
1
برچسب شده در:
تیر
24

مقدمه ای بر تبلیغات


بحث تبلیغات رو نمیشه شروع کرد و گریزی به 4 پی نداشت ، شاکله اساسی هر کسب و کاری، چه یک چرخ طوافی لبو فروشی چه یک بنگاه فروش هواپیمای ایرباس متشکل از 4 پایه اساسی محصول(Product) - قیمت(Price) - توزیع(Place) - ترفیع(Promotion) هست. قاعدتا بحث در مورد 3 تا پی اول در این قسمت جایی نداره. اما ابزار های ترفیع در فروش 5 ابزار تعریف شده: Advertising - Sales promotion - Direct marketing - Public relation - Personal selling به ترتیب: تبلیغات - فروش پیشبردی - فروش مستقیم - روابط عمومی - فروش فردی یا حضوری. خوب تا اینجا جایگاه تبلیغات رو در بازاریابی مشخص کردمخوب 4 پایه اساسی بازار که همون 4 پی بود رو گفتم و اشاره کردم به 5 ابزار ترفیع در فروش. حالا می خوام از اولین ابزار ترفیع که اشاره کردم تبلیغات هست بگم. وقتی با خودتون تصمیم گرفتید تبلیغات کنید، قبل از هر اقدامی یه قلم و کاغذ بردارید و 5 تا سوال از حودتون بپرسید: و جواب این 5 سوال رو جلوش بنویسید. 1- هدف شما از تبلیغ چیست؟ 2- پیام این تبلیغ چیست؟ 3- کدام رسانه بهتر است؟ 4- چقدر باید پول خرج کنم؟ 5- چطور اثربخشی تبلیغم را باید اندازه گیری...
خواندن را ادامه دهيد.
2
برچسب شده در: