ورود به سایت  \/ 
x
x
عضویت  \/ 
x

تخمین زمان مطالعه 1 دقیقه (219 کلمه)

مقدمه ای بر تبلیغات

بحث تبلیغات رو نمیشه شروع کرد و گریزی به 4 پی نداشت ، شاکله اساسی هر کسب و کاری، چه یک چرخ طوافی لبو فروشی چه یک بنگاه فروش هواپیمای ایرباس متشکل از 4 پایه اساسی محصول(Product) - قیمت(Price) - توزیع(Place) - ترفیع(Promotion) هست. قاعدتا بحث در مورد 3 تا پی اول در این قسمت جایی نداره. اما ابزار های ترفیع در فروش 5 ابزار تعریف شده: Advertising - Sales promotion - Direct marketing - Public relation - Personal selling به ترتیب: تبلیغات - فروش پیشبردی - فروش مستقیم - روابط عمومی - فروش فردی یا حضوری. خوب تا اینجا جایگاه تبلیغات رو در بازاریابی مشخص کردم
خوب 4 پایه اساسی بازار که همون 4 پی بود رو گفتم و اشاره کردم به 5 ابزار ترفیع در فروش. حالا می خوام از اولین ابزار ترفیع که اشاره کردم تبلیغات هست بگم. وقتی با خودتون تصمیم گرفتید تبلیغات کنید، قبل از هر اقدامی یه قلم و کاغذ بردارید و 5 تا سوال از حودتون بپرسید: و جواب این 5 سوال رو جلوش بنویسید. 1- هدف شما از تبلیغ چیست؟ 2- پیام این تبلیغ چیست؟ 3- کدام رسانه بهتر است؟ 4- چقدر باید پول خرج کنم؟ 5- چطور اثربخشی تبلیغم را باید اندازه گیری کنم؟ به عبارت دیگه 5M تبلیغات رو مشخص کنید: Mission - Message - Media - Money - Measurement

2
روانشناسی رنگ ها
تعریف و تحلیل swot

مطالب مرتبط

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان میهمان ثبت نام کنید یا وارد شوید لطفا.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.marketingteacher.ir/