بازاریابی شبکهای یا نتورک مارکتینگ در واقع بازاریابی چندسطحی (Multi-level marketing) به نوعی شیوهٔ فروش اطلاق می شود که در آن شرکت ها محصولات خود را بدون واسطه به فروش میرسانند. در این روش مشتری پس از خرید در صورت تمایل محصولات آن شرکت را به دیگران معرفی کرده و درصورت فروش پورسانت دریافت می کند. درآمد ناشی از بازاریابی شبکهای هم در ازای...
بازاریابی شبکهای یا نتورک مارکتینگ در واقع بازاریابی چندسطحی (Multi-level marketing) به نوعی شیوهٔ فروش اطلاق می شود که در آن شرکت ها محصولات خود را بدون واسطه به فروش میرسانند. در این روش مشتری پس از خرید در صورت تمایل محصولات آن شرکت را به دیگران معرفی کرده و درصورت فروش پورسانت دریافت می کند. درآمد ناشی از بازاریابی شبکهای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب میشود. در این روش بازاریابها بصورت مستقیم اقدام به فروش محصولات کمپانی میکنند و از پورسانت حاصل از فروش محصولاتی که خودشان فروخته اند و همچنین زیر مجموعه آنها فروخته است سود می برند. در حال حاضر کشورهای آمریکای شمالی، چین، آلمان، ایتالیا و ژاپن از سردمداران این روش از بازاریابی هستند.
اولین قانون بازاریابی شبکه ای، فروش محصول کمتر از قیمت اصلی و ارزش واقعی آن می باشد که متاسفانه در کشور ما شرکت ها و افراد زیادی در قالب شرکت های هرمی این قانون را زیر پا گذاشته و محصولاتی را بسیار بالاتر از ارزش واقعی به قربانیان خود میفروختند که با دخالت دولت، تمامی این شرکت ها تعطیل شدند