ورود به سایت  \/ 
x
x
عضویت  \/ 
x

معرفی اسنپ! (اپلیکیشن تاکسی یاب اینترنتی تهران)

snapp

این روزها بر سر زبان افتاده! چرا از اسنپ استفاده نمی کنی! خیلی وقت نیست که اپلیکیشن تاکسی یاب اسنپ که مهندسی معکوس شده و یا شاید کپی شده اوبر امریکاست که از سال 2009 فعلیت خود را در سانفرانسیسکو آغاز کرد و هم اکنون در بیش از 55 کشور دنیا در حال فعالیت است

کار اصلی اپلیکیشن های تاکسی یاب این است که ارتباط بین مسافر و راننده را آسان می کند و در واقع یک سیستم تسهیل در ناوگان حمل و نقل درون شهری است.

روش کار اسنپ به این صورت است که مسافران اپلیکیشن اسنپ را بر روی موبایل های خود نصب و پس از تعیین موقعیت خود و یا تعریف مبدا بر روی نقشه و همچنین تعیین مقصد، سیستم به سرعت هزینه سفر را محاسبه کرده و در صورت  تمایل و درخواست اسنپ نزدیکترین خودرو سفر شما را پذیرفته و خود را به شما می رساند.

از سمت دیگر رانندگانی که قبلا در این شرکت ثبت نام کرده و مراحل تایید را سپری کرده اند، در اپلیکیشن مخصوص رانندگان درخواست سفر شما را در صورتی که در محدوده درخواست شما باشند می بینند و درصورت تمایل مسئولیت آن را به عهده می گیرند.

نکته جالب برای مسافر اینجاست که اطلاعات راننده اسنپ را شامل نام و نام خانوادگی، عکس پروفایل، نوع خودرو و رنگ و پلاک آن را مشاهده می کند و می تواند موقعیت او را بر روی نقشه ببیند.

زمان تقریبی رسیدن به شما توسط نرم افزار محاسبه شده و به اطلاع شما می رسد. همچنین در هر زمان می توانید با فشردن دکمه تماس با راننده به موبایل او زنگ بزنید.

وقتی راننده به مبدا رسید دکمه رسیدن به مبدا را فشرده و موبایل شما کلمه تاکسییییییییییی را پخش می کند. این به این معنیست که تاکسی شما در مبدا منتظر شماست.

ممکن است نوع خودرو شما را سورپرایز کند! هیچ تعجب نکنید اگر اسنپ شما یک هیوندای آی سی و یا یک سوزوکی ویتارا باشد!

به احتمال زیاد اولین چیزی که توجه شما را پس از سوار شدن جلب می کند برخورد خوب راننده است که در اکثر اوقات رانندگانی تحصیلکرده، مودب و با کلاس به شما خدمات می دهند. علت این امر این است که پس از سفر، شرکت اسنپ در اپلیکیشن خود از شما می خواهد تا بین یک تا 5 ستاره به او امتیاز بدهید و اگر حتی یک ستاره کم باشد علت نارضایتی را از شما سوال می کند!

آیا راننده برخورد نامناسبی داشت؟ آیا در انتخاب مسیر به درستی رفتار نمی کرد؟ آیا وضعیت بهداشت او مناسب نبود و یا رانندگی خوبی نداشت؟

بله رانندگانی که امتیاز کمتری بگیرند در اولویت پایینتری نسبت به رانندگان خوب قرار گرفته و رفته رفته از سیستم حذف خواهند شد! این عالی است نه؟

 

 اما نکته مهم در افزایش سهم بازار این سیستم این است: به راستی چرا مسافران روش سنتی و استفاده از آژانس تاکسی تلفنی خود را باید کنار بگذارند و از اسنپ استفاده کنند؟ تنها 9% از مردم عاشق تجربه های جدید هستند و دیگران به دنبال منفعت بیشتر و وجه تمایز در خدمات می گردند!

درست حدس زدید، قیمت تمام شده سفر نسبت به آژانس های تاکسی تلفنی کمتر است، سرعت ارائه سرویس به مراتب بالاتر است، عموما طرض برخورد رانندگان بهتر و از همه مهمتر امکانات این سرویس بهتر است!

امکاناتی همچون محاسبه قیمت قبل از سفر، دیدن خودرو بر روی نقشه و امکانات روش های متعدد پرداخت از جمله پرداخت آنلاین و USSD

اگر از خودتان سوال بپرسید که چرا قیمت و هزینه سفرها پایینتر است پاسخ شما در چند دلیل اصلی موفقیت این سیستم خلاصه شده است: 1- در سیستم سنتی راننده آژانس مجبور است پس از رساندن مسافر به مقصد، به آزانس برگردد و هزینه برگشت بدون مسافر را باید از جیب مسافر تامین کند. 2- آژانس ها به دلیل مخارج بالای اجاره مکان و خط تلفن و ... بین 20 تا 25 درصد از رانندگان خود پورسانت دریافت می کنند درحالیکه اسنپ از رانندگان خود تنها 13 درصد دریافت می کند و اینطور که رانندگان می گویند شرکت اسنپ در ساعات پیک ترافیک (بین 16 تا 19) هیچ پورسانتی از رانندگان دریافت نمی کند.

دلیل دیگر این است که رانندگان در آژانس های تاکسی تلفنی مجبور به حضور حداقل 8 ساعت در روز بوده و بعضا مجبور به حضور در شیفت شب هم هستند و برای انجام کارهای شخصی باید از مدیر آژانس مرخصی بگیرند در حالی که اسنپ از رانندگان خود تنها می خواهد که ساعات حضورشان در سیستم از مقداری که توسط شرکت تعیین شده کمتر نباشد. این موضوع بسیاری از رانندگان را تشویق می کند تا با دریافت آزادی عمل در ساعات کار خود حتی با درامد کمتر به کار کردن در این سیستم روی بیاورند. البته در بسیاری از مواقع سیاست های تشویقی خود شرکت اسنپ هم به کاهش هزینه سفر شما دامن می زند، بعضا شرکت قسمتی از هزینه سفر شما را به راننده پرداخت می کند تا شما سفر ارزانتری را تجربه کنید

اگرچه این سیستم توانسته است با وجود تمام مشکلاتی که معمولا در ایران بر سر راه تکنولوژی های جدید می گذارند به خوبی از فرصت ها استفاده کرده و از تهدید های پیش روی بازار خود عبور کرده و عملکرد بسیار خوبی داشته باشد، اما همچنان نقاط ضعف بسیاری در این کسب و کار الکترونیکی نوپا وجود دارد که در مقاله بعد به آن می پردازیم

2
درباره
حریم خصوصی کاربران

مطالب مرتبط

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

ارسال دیدگاه بعنوان میهمان ثبت نام کنید یا وارد شوید لطفا.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما